onsdag 8 december 2010

Glosboken verkar ju kanonbra!

Några av mina elever i år 7-8 använder glosboken.se där de skriver in veckans läxa för att kunna träna via datorn. Idag fick jag tid att kolla hur sidan fungerar och den verkar hur bra som helst. Har saknat ett verktyg på datorn där jag kan skräddarsy uppgifter till eleverna som tar upp temat vi jobbar med eller individuella svårigheter de har. Det är svårt att hitta anpassat material i t ex spanska på nätet. Förutom att eleverna kan lägga in sina läxor är det möjligt för mig som lärare att göra uppgifter/läxförhör till eleverna (och alla andra) som de kan söka fram och använda.

www.glosboken.se

3 kommentarer:

Tina sa...

Christina har du kikat på CleverWords, http://www.cleverwords.se/start.aspx. I femman har vi kikat på engelska, men jag har inte provat övningarna på spanska.

Christina C sa...

Ja det har jag. Jag har den som extrauppgift till snabba elever.
/Christina

Helena sa...

Mina egna barn går på kopper i åk 4 och där använder de ett konto för hela klassen, så turas de om att skriva in glosorna.