torsdag 9 december 2010

Var sin dagens räddning!

Tack och lov för att alla elever har var sin dator!
Jag har varit hemma i 3 dagar men tyckte igår att jag kände mig pigg. Idag stod det 4 pass styrketräning på schemat plus ett pass specialidrott. Efter att jag gjort mig klar på morgonen, kört barnen till mormor (inte ens jag som körde) och sedan burit min väska in i personalrummet var jag helt skakis. 4 styrketräningspass kändes inte riktigt helt rätt då. Då kom datorerna till räddning. I ett samarbete mellan SO/Engelska där de jobbar med Indien hade jag fått tipset att vi kanske kunde lära oss dansen "JAI HO" från filmen "Slumdog Millionäre". Sagt och gjort, jag letade fram några olika videos med dansen och la ut på bloggen. Nu dansas det i omklädningsrum, duschar och klassrum. En nödlösning som blev PERFEKT!

3 kommentarer:

Annika sa...

Jag möttes t.o.m av dansande elever i korridoren vid uppehållsrummet, härligt!

Helena sa...

Låter fantastiskt roligt också! Det är inspirerande att höra om alla nya idéer ni får nu när alla har varsin!

Maria Abrahamsson sa...

Härligt, lite Bollywood på Kristinedal! Känns som som jag måste få se detta :)